تبلیغات
رزمی - آیا از ضربه خوردن می ترسید؟
 
رزمی
وینگ چون کونگ فو
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : حامد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کد متحرک کردن عنوان وب


545346_149813051830998_45

آیا از ضربه خوردن می ترسید؟ اگر جواب شما منفی است، احتمالاً یا غلو می كنید یا معنی شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته اید. همه ما از ضربه خوردن و آسیب دیدن می ترسیم. در واقع این عكس العمل طبیعی بدن ما است. البته منظور از ترس آن جنبه منفی كه معم
ولاً در ذهن داریم، نیست. شاید بتوان با كمی واقع بینی ترس را با فدرت عكس العمل مترادف دانست. یعنی بدن ما به محض برخورد با یك عامل ناشناخته یا تهدید آمییز بلافاصله مقداری انرژی آزاد می كند. حال اگر ما برای مقابله با آن عامل خاص تعریفی داشته باشیم انرژی آزاد شده صرف انجام عمل مذكور می گردد (عكس العمل بدن- حالت مثبت). در غیر این صورت این انرژی خود را به صورت های مختلف مثل فریاد كشیدن آزاد می كند (ترس- حالت منفی

..برای مشاهده ادامه متن به ادامه مطلب بروید....
در هنگام كومیته شما باید برای بدن خود در مواجهه با اجرای یك تكنیك تهاجمی توسط حریف یك تعریف ارائه كنید. در غیر این صورت انرژی كه بدن شما در واكنش به اجرای ضربه حریف و قرار گرفتن در حالتی خطرناك آزاد می كند با حالاتی چون دستپاچگی، ترس و در نهایت خارج شدن كنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت. جایگزین مناسب و در واقع همان تعریفی كه ما باید به بدن ارائه كنیم، همان تكنیك های دفاعی هستند. این كار را می توان با روشهای مختلف تمرینی انجام داد كه در اینجا به یك نمونه ساده آن اشاره می كنیم:

از حریف تمرینی خود بخواهید ضربه جودان زوكی خودش را البته با كنترل شدید به روی شما اجرا كند و شما در عین حال كه به او اعتماد دارید سعی كنید كه پلك نزده و سر خود را نیز به عقب نكشید. بارها و بارها این عمل را تمرین كنید. بعد از مدتی این عمل را با یك دفاع همانند ناگاشی او كه انجام دهید. احتیاج نیست كه دفاعی كامل انجام شود فقط برای منحرف كردن ضربه حریف یك اشاره كوچك نیز كافی است. بعد از تسلط كامل به روی آن ضربه ای نیز به عمل خود اضافه كنید، بدین صورت كه در هنگام اجرای تكنیك جودان زوكی از سوی حریف، شما پلك نمی زنید سرتان را نیز عقب نمی كشید دفاعی مناسب انجام می دهید وضربه ای مناسب (مثل گیاكوزوكی) انجام می دهید.

این تمرین را می توان برای قسمت های دیگر بدن نیز انجام داد. پس از تمرینات مكرر با این روش بدن شما به این تعریف دست پیدا می كند كه با مشاهده برخورد یك ضربه به سمت خود انرژی آزاد شده كه بدن شما در واكنش به این حالت انجام داده، صرف اجرای یك تكنیك دفاعی كند. البته به این سادگی كه مطرح شد به دست نمی آید، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت دیگری نیاز به تمرین مكرر و پشتكار دارد.





نوع مطلب : اخبار، 
برچسب ها : ضربه خوردن، ترس از ضربه، آیا از ضربه خوردن می ترسید؟، ضربه به صورت، مشت به صورت، ترس از مبارزه،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.