تبلیغات
رزمی - تاباتا، تمرینی استثنائی برای قدرت بدنی و وضعیت قلبی
 
رزمی
وینگ چون کونگ فو
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : حامد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کد متحرک کردن عنوان وب


اگر میخواهید قدرت زیاد و نفس خوبی پیدا کنید حتما این روش تمرین رو انجام بدین....iranwt

تاباتا، تمرینی استثنائی برای قدرت بدنی و وضعیت قلبی 

نویسنده : مترجم: رامونا نیکویی

 هر تمرین فیزیکی می‌تواند همراه با روش تاباتا انجام شود.آیا 16 دقیقه زمان برای یك تمرین شدید كافی است؟ خوب،جواب این سوال بله است. آن روش آموزش تاباتا نامیده می‌شود.تاباتا در سال 1996 توسط دكتر ایزومی تاباتا و گروهی از محققان موسسه ملی ورزش و تناسب اندام توكیو در ژاپن اختراع شد. در آزمایش شش هفته ای، دكتر تاباتا افزایش 28درصد ظرفیت بی هوازی در افرادش را همراه با 14درصد افزایش در توانایی شان در بیشتر مصرف كردن اكسیژن (ظرفیت هوازی) را گزارش كرد. این افراد پیش از این ورزشكاران آمادگی جسمانی بودند.آموزش تاباتا كه یك چرخه آموزشی با یك بازه زمانی 20 ثانیه‌ای با حداكثر شدت تمرین است، با 10 ثانیه استراحت دنبال می‌شود و بدون هیچ فاصله ای تا 8 بار در مدت 4 دقیقه همراه با استراحت بین تمرینات، تكرار می‌گردد. این تمرین چهار دفعه به طور مجزا و هر بار به مدت 4 دقیقه انجام می‌شود. از این رو در مجموع، مدت كل تمرین 16 دقیقه است. همیشه تمرین با گرم كردن بدن شروع می‌شود و با سرد كردن بدن و حرکات آرام پایان پیدا می کند. این روش می‌تواند برای هر دو روش تمرین، هم هوازی و هم بی هوازی بكار برده شود. به طور دقیق، این تمرین صرفا هشت مجموعهِ هشت تایی نیست. شما می‌توانید آن را با تكرار زیاد و با شدت بالایی برای 20 ثانیه و به دنبال آن 10 ثانیه استراحت انجام دهید. هنگامی‌كه تمرین تاباتا را انجام می‌دهید، بهتر است به یك ساعت دیواری با عقربه ثانیه شمار نگاه كنید. مشاهده آن به شما كمك می‌كند كه تمركز داشته باشید و شمارش فواصل هشت تایی را حفظ كنید. زمان سنج تاباتا را می‌توانید خریداری كنید یا از طریق سایت آی تینوز با پرداخت حداكثر مبلغ پنج دلار دانلود كنید.دو نمونه تمرینات تاباتا وجود دارد،یكی برای قدرت بدنی و دیگری برای وضعیت قلبی استفاده می‌كنم. برای تقویت قدرت‌بدنی، انجام این تمرین را معرفی می‌كنم: رو به بالا فشار آوردن ها، چمباتمه زدن‌ها، خُرد كردن‌ها، و پریدن از روی خرك ها. برای تمرینات قلبی و عروقی، این مجموعه را معرفی می‌كنم: طناب‌بازی كردن، با حداكثر سرعت دویدن، به صورت بشین و پاشو پریدن و از پله بالا رفتن.چنانچه مبتدی هستید برای انجام این نوع از آموزش، باید ابتدا توسط یك پزشك معاینه شوید و یك تا دو دقیقه بین تمرینات استراحت كنید، بنابراین در ابتدا زمان بیشتری را صرف انجام کامل تمرین خواهید نمود. اما هدف از این كار این است كه بین تمرینات هیچ استراحتی نكنید.خواه زمان كم یا زیادی برای تمرین داشته باشید، آموزش تاباتا در حال گسترش در بین مردم در تمام انواع از سطوح آمادگی جسمانی است. مجموعه تمرینات خاصی در آموزش تاباتا وجود ندارد. هر تمرینی می‌تواند در روش تاباتا به كار برده شود. اگر شما از تجهیزات استقامتی در آموزش تاباتا استفاده می‌كنید، برای حفظ كنترل وزن و برای ایمنی به یاد داشته باشید كه با یك یار تمرین كنید.






نوع مطلب : اخبار، 
برچسب ها : تاباتا، روش های نرمش کردم، روش تاباتا، تمرین های وینگ چون، iranwt، ewto، irwto،
لینک های مرتبط :




سه شنبه 5 شهریور 1392 01:56 ب.ظ
سلام دوست عزیز
من كاملا متوجه نشدم چه حركتایی رو باید انجام بدم
اگه میشه یه توضیح بده
حامد سلام عزیز قلب خاموش...
ببین توی این روش تمرین هر گونه حرکتی که فکرش رو بکنی میتونی انجام بدی و میتونی حرکات رو خودت به وجود بیاری فقط شرطش اینه که اون حرکتو 20 ثانیه شدید و با تمام قدرت انجام بدی و بعد 10 ثانیه استراحت کنی و دوباره 20 ثانیه شدید حرکتو انجام بدی بعد 10 ثانیه استراحت کنی انجام بدی میشه 1 دقیقه یا یک ست و تعداد دفعات ست هم به خودت فرد بستگی داره..شما میتونی تاباتای دو انجام بدی یعنی 20 ثانیه شدید بدوی بعد 10 ثانیه استراحت کنی..تاباتای درجا ،تاباتای دراز نشست ،شنا،بارفیکس ،و هزاران نوع دیگه تاباتا وجود داره .امید وارم تونسته باشم نظورمو برسونم بازم اگه هر سوالی داشتی بگو دوست عزیز.
دوشنبه 13 خرداد 1392 01:37 ب.ظ
سلام دوست عزیز
میشه در موردانجام حرکات کششی کلیپ یا فیلم بذاری
حامد سلام یزدان جان اگه پیدا کردم حتما دوست عزیز...
یکشنبه 5 خرداد 1392 10:34 ب.ظ
سلام میشه لصف کنین کلیپ های جدیدی از سی فو بردیا قرار بدین
حامد سلام دوست عزیز سیفو بردیا کلیپ نمیده زیاد باز میگردم اگه چیزی پیدا کردم داخل وب میزارم برات ...؟
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.